Jakość powietrza
Stopień jakości powietrza Dobra
Legenda
  Bardzo dobra
  Dobra
  Umiarkowana
  Brak danych
  Dostateczna
  Zła
  Bardzo zła
tabelka scrollowana
Czujniki GIOŚ NO2 CO O3 SO2
ul. Sienkiewicza   12.7   0   59.5   0
- - - - PM2.5 PM10 - - - - - - - -
ul. Sienkiewicza   -   22
Czujniki o mniejszej dokładności:
Kamieniec   17.59   22.34
Józefa Piłsudskiego   5.32   6.58
Tytusa Chałubińskiego   5.1   6.14
Kuźnice   5.64   6.88
Wszystkie odczyty podawane są w µg/m3
Partner: airly
Śr. 30.04 02:00
Zachmurzenie
5° / 7° zachmurzenie duże
Czw. 14:00
Zachmurzenie
16°
Pt. 14:00
Zachmurzenie
18°
Sob. 14:00
Deszczowo
16°
Nd. 14:00
Zachmurzenie
15°
Zdjęcie promujące Zakopane

Pokój:

8,207,209,215

Godziny przyjmowania stron:

poniedziałek: 10:00 - 16:00
wtorek, czwartek, piątek: 9:00 - 14:00
środa: 9:00 - 12:00

Realizuje w szczególności:


A. w zakresie Oświaty:

1) programy oświatowe oraz sprawozdawczość w tym zakresie;

2) system oświaty publicznej w tym:

a) ustalanie sieci przedszkoli publicznych,

b) ustalanie sieci szkół publicznych oraz granic ich obwodów,

c) uzyskiwanie zezwoleń na założenie szkoły lub placówki publicznej,

d) nadawanie i cofanie uprawnień szkoły publicznej dla szkół niepublicznych,

e) nadzór nad działalnością szkół i placówek oświatowych (w tym arkusze organizacyjne szkół);

3) zadania dot. szkół niepublicznych w tym:

a) prowadzenie ewidencji szkół niepublicznych,

b) wspieranie szkół niepublicznych i publicznych prowadzonych przez organy inne niż jst (w tym między innymi przekazywanie dotacji),

4) system informacji oświatowej;

5) zadania organu prowadzącego dla gminnych jednostek systemu oświaty z zakresu nauczania i wychowania w tym:

a) zadania z zakresu realizacji obowiązku nauki oraz sprawy rekrutacji do szkół,

b) zadania z zakresu nauczania indywidualnego i rewalidacji indywidualnej,

c) dofinansowanie kosztów kształcenia młodocianych,

d) pomoc psychologiczno-pedagogiczną i klasy integracyjne,

e) olimpiady i konkursy edukacyjne;

6) wspieranie uczniów, w tym:

a) programy pomocy materialnej dla uczniów,

b) przyznawanie zasiłków szkolnych uczniom,

c) przyznawanie stypendiów szkolnych uczniom,

d) pomoc materialna uczniom o charakterze motywacyjnym,

e) powóz uczniów do szkół;

7) sprawy dot. nauczycieli i ich rozwoju zawodowego, w tym:

a) realizacja i wykorzystanie funduszu świadczeń socjalnych nauczycieli,

b) uzgodnienia ze związkami zawodowymi w sprawach dotyczących nauczycieli,

c) awans zawodowy nauczycieli,

d) wspieranie doskonalenia zawodowego nauczycieli,

e) nagradzanie i wyróżnianie nauczycieli;

8) zadania organu prowadzącego z zakresu finansowania oświaty w tym rozliczeń między jednostkami samorządu terytorialnego.

B. w zakresie Sportu:

8) programy rozwoju kultury fizycznej oraz sprawozdawczość w tym zakresie;

9) prowadzenie ewidencji i rejestrów oraz dokumentacji jednostek organizacyjnych; odpowiedzialnych za kulturę fizyczną w tym uczniowskich klubów sportowych;

10) opiekę nad sportowcami oraz działalnością sportową w tym stypendia;

11) popularyzację walorów rekreacji ruchowej:

a) sprawy związane z narciarskimi trasami biegowymi,

b) wyznaczanie szlaków turystycznych i tras rowerowych;

12) organizację zajęć, zawodów i imprez sportowo-rekreacyjnych;

13) wspieranie jednostek organizacyjnych odpowiedzialnych za kulturę fizyczną;

14) programy rozwoju turystyki i wypoczynku oraz sprawozdawczość w tym zakresie;

15) organizację informacji turystycznej;

16) wsparcie działalności w zakresie turystyki i wypoczynku;

17) zadania dot. zgromadzeń i imprez masowych z zakresu zadań wydziału;

Zadania, o których mowa w pkt. 8-17 są realizowane przez Referat Sportu.

C. w zakresie Spraw Społecznych:

18) sprawy repatriantów i mniejszości narodowych;

19) działalność żłobków lub innych form opieki nad dziećmi do lat 3;

20) zadania związane z programowaniem działań oraz monitorowaniem sytuacji w ochronie zdrowia;

21) organizację opieki zdrowotnej;

22) promocję zdrowia i edukacji zdrowotnej;

23) programy i analizy w zakresie pomocy społecznej;

24) analizy i programy działania na rzecz osób niepełnosprawnych i seniorów;

25) zadania dot. zaspokajania potrzeb mieszkaniowych wspólnoty gminnej w tym:

a) ustalanie uprawnień do najmu lokali z mieszkaniowego zasobu gminy,

b) przyznawanie lokali mieszkalnych zamiennych,

c) zapewnianie lokali mieszkalnych socjalnych,

d) postępowanie o opróżnienie lokalu mieszkalnego,

e) zamiana lokali mieszkalnych,

f) zawieranie umów o odpłatne używanie lokali mieszkalnych,

g) zadłużenie czynszowe lokali mieszkalnych,

h) podnajem lokali mieszkalnych.

A ponadto:

26) zadania dot. współpracy z organizacjami pozarządowymi wykonującymi zadania publiczne pozostające w zakresie merytorycznej właściwości komórki organizacyjnej;

27) czynności nadzoru nad działalnością miejskich jednostek działających w obszarze zadań odpowiadających merytorycznej właściwości wydziału.