Uchwała krajobrazowa
Dnia 10 lipca 2025 r. Burmistrz Miasta Zakopane ogłosił o kolejnym (czwartym) wyłożeniu projektu uchwały krajobrazowej do publicznego wglądu.
Ogłoszenie:
Ogłoszenie o IV wyłożeniu - uchwała krajobrazowa
PROJEKT UCHWAŁY KRAJOBRAZOWEJ:
Projekt uchwały krajobrazowej Zakopane - IV wyłożenie
Projekt uchwały wyłożony zostanie do publicznego wglądu w dniach od 18 lipca 2025 r. do 8 sierpnia 2025 r.
Uwagi do projektu uchwały należy wnosić w nieprzekraczalnym terminie do dnia 25 sierpnia 2025 r. (liczy się data wpływu).
Zasady wnoszenia uwag zostały określone w ww. ogłoszeniu.
Do uwagi należy załączyć podpisane oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych:
__________________________________________________________________________________
Projekt uchwały krajobrazowej „w pigułce”:
Uchwała krajobrazowa w pigułce
Prezentacja filmowa, przygotowana w celu ułatwienia interpretacji przepisów projektu uchwały:
__________________________________________________________________________________
Uchwała w sprawie ustalenia zasad i warunków sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń, na terenie Gminy Miasto Zakopane, tj. tzw. uchwała krajobrazowa lub reklamowa, obejmie cały obszar Gminy Miasto Zakopane w jej granicach administracyjnych. Będzie stanowiła akt prawa miejscowego.
Celem sporządzenia uchwały krajobrazowej jest przede wszystkim: ochrona unikatowych walorów krajobrazowych Zakopanego, tradycji miejsca, cennych historycznie i kulturowo obiektów i układów urbanistycznych, podniesienie jakości życia w mieście, poszanowanie dobrego sąsiedztwa rozumiane jako przeciwdziałanie degradacji przestrzeni publicznej i terenów zielonych oraz przeciwdziałanie zawłaszczaniu przestrzeni publicznej – poprzez ograniczenie liczby i gabarytów tablic reklamowych i urządzeń reklamowych na terenie Gminy Miasto Zakopane. Podjęcie uchwały krajobrazowej w brzmieniu dostosowanym do specyfiki terenu, jest niezwykle istotne z punktu widzenia ochrony krajobrazu Zakopanego oraz postrzegania przestrzeni wizualnej miasta przez mieszkańców i odwiedzających.