Jakość powietrza
Stopień jakości powietrza Dobra
Legenda
  Bardzo dobra
  Dobra
  Umiarkowana
  Brak danych
  Dostateczna
  Zła
  Bardzo zła
tabelka scrollowana
Czujniki GIOŚ NO2 CO O3 SO2
ul. Sienkiewicza   4.9   0   86.8   0
- - - - PM2.5 PM10 - - - - - - - -
ul. Sienkiewicza   -   20.7
Czujniki o mniejszej dokładności:
Kamieniec   4.24   5.01
Józefa Piłsudskiego   2.97   3.66
Tytusa Chałubińskiego   4.44   5.28
Kuźnice   4.66   5.6
Wszystkie odczyty podawane są w µg/m3
Partner: airly
Czw. 01.05 17:00
Zachmurzenie
16° / 5° zachmurzenie małe
Pt. 14:00
Zachmurzenie
19°
Sob. 14:00
Deszczowo
19°
Nd. 14:00
Deszczowo
13°
Pon. 14:00
Śnieg
Wt. 14:00
Zachmurzenie
10°
Zdjęcie promujące Zakopane

Komunikat dot. klubów sportowych

Szanowni Państwo, w ostatnich dniach wokół przedstawionej przez Burmistrza propozycji dla klubów sportowych, dotyczącej rozwiązania umów na wsparcie realizacji zadań, narasta fala nieprawidłowej interpretacji pisma, nieprawidłowej interpretacji zapisów podpisanych umów, ale przede wszystkim fala niepotrzebnego hejtu w internecie skierowanego przeciwko urzędnikom Urzędu Miasta.

W związku z tym pragnę wyjaśnić, że:

- Umowa na wsparcie realizacji zadań gminy wynikających z Rocznego Programu współpracy z organizacjami pozarządowymi jest zawarta na wykonanie konkretnego zadania lub zadań, opisanych przez dany klub w ofercie,

- to klub wskazuje rodzaj zadania, jego termin realizacji ze szczegółowo opisanym harmonogramem działań oraz kosztami wynikającymi z realizacji tego zadania,

- Harmonogram działań, zgodnie z wytycznymi ustawodawcy (druki ofert, umów i sprawozdań są załącznikami do rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do spraw pożytku publicznego z dnia 24 października 2018r. (Dz.U.2018.2057) w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań) musi być spójny z zestawieniem kosztów,

- to klub w kosztorysie określa procentowy udział w zadaniu środków własnych i środków z dotacji,

- realizacja zadania musi przebiegać zgodnie z przedstawioną ofertą, a w przypadku kiedy środki przyznane na wsparcie realizacji zadania są niższe od wnioskowanych przez klub, zgodnie z aktualizacją oferty,

- jeśli realizacja zadania została określona przez klub ścisłym terminem np. lipiec - sierpień 2020 to jasnym jest, że to zadanie nie mogło zostać zrealizowane ani w obecnej sytuacji ani w żadnej innej, klub mógł ponieść natomiast koszty związane z realizacją danego zadania, jeśli takie założenie zostało zrobione w harmonogramie, to wtedy takie koszty są oczywiście uzasadnione i w proponowanym przez Burmistrza Porozumieniu będą uwzględnione,

- kluby zostały poproszone o zweryfikowanie stanu realizacji zadań określonych w umowie i przygotowanie zestawienia poniesionych kosztów.

Burmistrz zaproponował wypracowanie wspólnego stanowisko w kwestiach uznania poziomu zaawansowania i kosztów realizacji każdego zadania zapisanego w indywidualnych umowach, a nie, jak błędnie interpretuje się w internecie, nakazał klubom znaleźć rozwiązanie.

Błędna jest również interpretacja, że przyznana dotacja może być wykorzystana na bieżącą działalność klubu. Gmina nie może finansować bieżącej działalności stowarzyszeń i klubów, może tylko zgodnie z ustawą o sporcie, ustawą o działalności pożytku publicznego i wolontariacie i ustawą o finansach publicznych powierzać lub wspierać realizację zadań określonych w Rocznym Programie współpracy z organizacjami pozarządowymi, przyjmowanym uchwałą corocznie przez Radę Miasta.

W podpisanych umowach realizacja większości zadań była planowana przez kluby w okresie wiosenno-letnim do późnej jesieni, a w obecnej sytuacji ich realizacja nie jest możliwa, ze względu na obostrzenia wprowadzone w obszarze kultury fizycznej i rekreacji przez Rząd RP.

Już na etapie ogłoszenie Otwartego Konkursu Ofert kluby otrzymują całość dokumentacji konkursowej zgodnie z wymogami prawa i mogą zapoznać się ze wszystkimi zapisami, szczegółami i wymogami stawianymi przez ustawodawcę. Wszystko to o czym piszę znajduje się w tych dokumentach, ponadto Burmistrz przed ogłoszeniem konkursu zorganizował w Urzędzie Miasta 29 października 2019 roku szkolenie prowadzone przez specjalistę Regionalnej Izby Obrachunkowej, aby przedstawić klubom zasady przystępowania do konkursu, wyjaśnić wszystkie zawiłości formalno-prawne z tym związane, przeanalizować zapisy umów i nauczyć, jak rozliczać się z otrzymanego wsparcia finansowego w sprawozdaniu końcowym.

Przedstawiciele zakopiańskich klubów brali czynny udział w tym szkoleniu, znają doskonale zapisy dokumentów, które podpisali i nie mają problemu z ich interpretacją. Myślę, że takie problemy mają osoby trzecie, które tych dokumentów nie znają lub tylko ze słyszenia, a tak chętnie na ten temat się wypowiadają.

Jeśli jednak ktoś z Państwa ma wątpliwości zapraszam do składania zapytań drogą mailową lub telefoniczną lub jeśli jest taka wola telekoferencyjną, udzielimy wszelkich wyjaśnień i odpowiedzi.

Wydział Turystyki, Sportu i Rekreacji jest merytorycznie i profesjonalnie przygotowany do pracy i pozostaje do Państwa dyspozycji.

Naczelnik Wydziału

dr Zofia Kiełpińska


(APM)