Jakość powietrza
Stopień jakości powietrza Dobra
Legenda
  Bardzo dobra
  Dobra
  Umiarkowana
  Brak danych
  Dostateczna
  Zła
  Bardzo zła
tabelka scrollowana
Czujniki GIOŚ NO2 CO O3 SO2
ul. Sienkiewicza   5.74   -   76.39   -
- - - - PM2.5 PM10 - - - - - - - -
ul. Sienkiewicza   -   -
Czujniki o mniejszej dokładności:
Kamieniec   2.1   2.79
Józefa Piłsudskiego   0.48   0.69
Tytusa Chałubińskiego   0.59   0.75
Zofii i Witolda Paryskich   2.12   3.14
Kuźnice   0.39   0.5
Szkoła Podstawowa w Kościelisku   14.31   19.52
Wszystkie odczyty podawane są w µg/m3
Partner: airly
Sob. 20.04 20:00
Śnieg
5° / -0° słabe opady śniegu
Nd. 14:00
Śnieg
-0°
Pon. 14:00
Śnieg
Wt. 14:00
Deszczowo
Śr. 14:00
Deszczowo
Czw. 14:00
Deszczowo
Zdjęcie promujące Zakopane

Podsumowujemy udany sezon letni

Letni sezon w Zakopanem wiązał się w tym roku z olbrzymimi nadziejami, a jednocześnie z niepewnością czy sytuacja epidemiologiczna nie pokrzyżuje ambitnych planów. Po długim okresie pandemicznych obostrzeń odbudowanie ruchu turystycznego stało się dla miasta priorytetem.
Dziś nie ma już wątpliwości, że lato w stolicy Tatr było pod tym względem wyjątkowo udane, a przyczyniła się do tego m.in. przemyślana, spójna i skuteczna kampania promocyjna.

Podstawowym celem letniej kampanii, było przekonywanie turystów, że bogata i różnorodna oferta pozwala za każdym razem odkrywać Zakopane na nowo.

Nacisk został położony na skojarzenia z pozytywnymi emocjami, a atuty miasta były pokazywane z nieco innej perspektywy poprzez promocję magicznych, lecz mniej oczywistych miejsc w górach czy samym Zakopanem.

Kampania podkreślała wartości szczególnie doceniane i poszukiwane w czasach pandemii takie, jak potrzeba aktywnego, a jednocześnie bezpiecznego wypoczynku, możliwości kontaktu z naturą, czy relaksu z dziećmi na świeżym powietrzu.

ATRAKCYJNA KREACJA

Hasła: „Swoboda, Wytchnienie, Energia, Zachwyt – Zakopane emocje na lato” wraz z adekwatną kreacją graficzną niosły klarowny przekaz: Zakopane to znakomite miejsce do wypoczynku zarówno dla tych, którzy poszukują ciszy, spokoju i alternatywnych form spędzania czasu, jak również dla lubiących czuć rytm miasta i biorących aktywny udział w zorganizowanych wydarzeniach.

Na kampanię złożyło się kilka elementów:

- redakcyjna współpraca z najważniejszymi mediami w Polsce ( m.in. TVP, Polskie Radio, dzienniki regionalne Polska Presse, Gazeta Wyborcza i inne) oraz działania public relations połączone z promocją organizowanych w Zakopanem imprez,

które zaowocowały pojawieniem się w środkach masowego przekazu399,5 tysinformacji o naszym mieście o zasięgu43 mld oraz ekwiwalencie reklamowym na poziomie 288 190 062 zł

- reklama outdoorowa, dzięki której od czerwca do końca sierpnia w największych miastach Polski: Krakowie, Warszawie, w Aglomeracji Śląskiej, w Poznaniu, Sopocie pojawiło się 700 billboardów oraz 450 citylightów

- reklama radiowa realizowana
w Polskim Radio na antenach: PR 1, PR 3, PR 4 orazPolskie Radio 24
z emisją150 spotów 15 sek. emitowanych w najlepszych czasach antenowych


oraz reklama telewizyjna, prasowa i internetowa, w tym w mediach społecznościowych w których
dodatkowo podczas trwania sezonu letniego pojawiło się ponad 700 postów z prawie 5 000 000 wyświetleń.

Pisząc opokaźnympakiecie działań promocyjnychnie możemy zapomnieć o obecności Zakopanego w ogólnopolskim mediach podczas relacji nadawanych na żywo z przestrzeni miasta takich jak:
16 audycji nadawanych z Zakopanego przez Polskie Radio czy weekendzie z Telewizją Polską
gdzie podczas dwóch dni mieliśmy okazję zaprezentować letnie atrakcje.

BOGATA OFERTA DLA KAŻDEGO

Dodatkowo partnerzy medialni zaplanowanych na lato imprez rozrywkowych i wydarzeń kulturalnych gwarantowali bardzo intensywny przekaz informacyjny, zwłaszcza TVP i Polskie Radio.

Zaczęło się od mocnego uderzenia, jakim było Otwarcie Sezonu Letniego z Polskim Radiem, a w ciągu kolejnych tygodni intensywność działań nie malała.

Nie sposób wymieniać tu wszystkich ważnych imprez. Warto jednak podkreślić ich różnorodność: Kino Letnie Sopot  - Zakopane, Zakopiański Festiwal Literacki, Międzynarodowy Festiwal Muzyki Organowej i Kameralnej, Międzynarodowy Festiwal Folkloru Ziem Górskich czy wystawy w  Miejskiej Galerii Sztuki i Czerwonym Dworze.

Taka oferta mogła zadowolić najszersze spektrum odbiorców.

KOMPLEKSOWA INFORMACJA W ZASIĘGU RĘKI

W zorientowaniu się w tak bogatej letniej ofercie pomagały turystom przygotowane wydawnictwa, w tym specjalna mapa Zakopanego z kalendarium wydarzeń. A jeszcze przed sezonem, na początku maja została otwarta nowa siedziba Centrum Informacji Turystycznej w odrestaurowanym zabytkowym budynku przy ulicy Chramcówki 35.

SKUTECZNY MEDIALNY PRZEKAZ

Spójne działania promocyjne dały wymierny efekt. Tłumy zadowolonych turystów, pełne hotele i pensjonaty mówią same za siebie.

Miasto Zakopane i Zakopiańskie Centrum Kultury dziękuje Wszystkim Partnerom, którzy wsparli naszą akcję promocyjną i przyczynili się do sukcesu skutecznej kampanii „ Zakopane Emocje na Lato”.

źródło: Zakopiańskie Centrum Kultury

(RKW)