Jakość powietrza
Stopień jakości powietrza Bardzo dobra
Legenda
  Bardzo dobra
  Dobra
  Umiarkowana
  Brak danych
  Dostateczna
  Zła
  Bardzo zła
tabelka scrollowana
Czujniki GIOŚ NO2 CO O3 SO2
ul. Sienkiewicza   14.2   706.51   12.77   9.41
- - - - PM2.5 PM10 - - - - - - - -
ul. Sienkiewicza   -   10.88
Czujniki o mniejszej dokładności:
Kamieniec   16.17   20.38
Józefa Piłsudskiego   18.12   22.92
Tytusa Chałubińskiego   15.94   20.06
Zofii i Witolda Paryskich   20.8   29.89
Kuźnice   13.78   17.98
Szkoła Podstawowa w Kościelisku   2.05   2.53
Wszystkie odczyty podawane są w µg/m3
Partner: airly
Sob. 10.12 10:00
Zachmurzenie
0° / -4° zachmurzenie duże
Nd. 13:00
Śnieg
-4°
Pon. 13:00
Śnieg
-5°
Wt. 13:00
Zachmurzenie
-5°
Śr. 13:00
Zachmurzenie
-4°
Czw. 07:00
Śnieg
-4°
Zdjęcie promujące Zakopane

Podsumowujemy udany sezon letni

Letni sezon w Zakopanem wiązał się w tym roku z olbrzymimi nadziejami, a jednocześnie z niepewnością czy sytuacja epidemiologiczna nie pokrzyżuje ambitnych planów. Po długim okresie pandemicznych obostrzeń odbudowanie ruchu turystycznego stało się dla miasta priorytetem.
Dziś nie ma już wątpliwości, że lato w stolicy Tatr było pod tym względem wyjątkowo udane, a przyczyniła się do tego m.in. przemyślana, spójna i skuteczna kampania promocyjna.

Podstawowym celem letniej kampanii, było przekonywanie turystów, że bogata i różnorodna oferta pozwala za każdym razem odkrywać Zakopane na nowo.

Nacisk został położony na skojarzenia z pozytywnymi emocjami, a atuty miasta były pokazywane z nieco innej perspektywy poprzez promocję magicznych, lecz mniej oczywistych miejsc w górach czy samym Zakopanem.

Kampania podkreślała wartości szczególnie doceniane i poszukiwane w czasach pandemii takie, jak potrzeba aktywnego, a jednocześnie bezpiecznego wypoczynku, możliwości kontaktu z naturą, czy relaksu z dziećmi na świeżym powietrzu.

ATRAKCYJNA KREACJA

Hasła: „Swoboda, Wytchnienie, Energia, Zachwyt – Zakopane emocje na lato” wraz z adekwatną kreacją graficzną niosły klarowny przekaz: Zakopane to znakomite miejsce do wypoczynku zarówno dla tych, którzy poszukują ciszy, spokoju i alternatywnych form spędzania czasu, jak również dla lubiących czuć rytm miasta i biorących aktywny udział w zorganizowanych wydarzeniach.

Na kampanię złożyło się kilka elementów:

- redakcyjna współpraca z najważniejszymi mediami w Polsce ( m.in. TVP, Polskie Radio, dzienniki regionalne Polska Presse, Gazeta Wyborcza i inne) oraz działania public relations połączone z promocją organizowanych w Zakopanem imprez,

które zaowocowały pojawieniem się w środkach masowego przekazu399,5 tysinformacji o naszym mieście o zasięgu43 mld oraz ekwiwalencie reklamowym na poziomie 288 190 062 zł

- reklama outdoorowa, dzięki której od czerwca do końca sierpnia w największych miastach Polski: Krakowie, Warszawie, w Aglomeracji Śląskiej, w Poznaniu, Sopocie pojawiło się 700 billboardów oraz 450 citylightów

- reklama radiowa realizowana
w Polskim Radio na antenach: PR 1, PR 3, PR 4 orazPolskie Radio 24
z emisją150 spotów 15 sek. emitowanych w najlepszych czasach antenowych


oraz reklama telewizyjna, prasowa i internetowa, w tym w mediach społecznościowych w których
dodatkowo podczas trwania sezonu letniego pojawiło się ponad 700 postów z prawie 5 000 000 wyświetleń.

Pisząc opokaźnympakiecie działań promocyjnychnie możemy zapomnieć o obecności Zakopanego w ogólnopolskim mediach podczas relacji nadawanych na żywo z przestrzeni miasta takich jak:
16 audycji nadawanych z Zakopanego przez Polskie Radio czy weekendzie z Telewizją Polską
gdzie podczas dwóch dni mieliśmy okazję zaprezentować letnie atrakcje.

BOGATA OFERTA DLA KAŻDEGO

Dodatkowo partnerzy medialni zaplanowanych na lato imprez rozrywkowych i wydarzeń kulturalnych gwarantowali bardzo intensywny przekaz informacyjny, zwłaszcza TVP i Polskie Radio.

Zaczęło się od mocnego uderzenia, jakim było Otwarcie Sezonu Letniego z Polskim Radiem, a w ciągu kolejnych tygodni intensywność działań nie malała.

Nie sposób wymieniać tu wszystkich ważnych imprez. Warto jednak podkreślić ich różnorodność: Kino Letnie Sopot  - Zakopane, Zakopiański Festiwal Literacki, Międzynarodowy Festiwal Muzyki Organowej i Kameralnej, Międzynarodowy Festiwal Folkloru Ziem Górskich czy wystawy w  Miejskiej Galerii Sztuki i Czerwonym Dworze.

Taka oferta mogła zadowolić najszersze spektrum odbiorców.

KOMPLEKSOWA INFORMACJA W ZASIĘGU RĘKI

W zorientowaniu się w tak bogatej letniej ofercie pomagały turystom przygotowane wydawnictwa, w tym specjalna mapa Zakopanego z kalendarium wydarzeń. A jeszcze przed sezonem, na początku maja została otwarta nowa siedziba Centrum Informacji Turystycznej w odrestaurowanym zabytkowym budynku przy ulicy Chramcówki 35.

SKUTECZNY MEDIALNY PRZEKAZ

Spójne działania promocyjne dały wymierny efekt. Tłumy zadowolonych turystów, pełne hotele i pensjonaty mówią same za siebie.

Miasto Zakopane i Zakopiańskie Centrum Kultury dziękuje Wszystkim Partnerom, którzy wsparli naszą akcję promocyjną i przyczynili się do sukcesu skutecznej kampanii „ Zakopane Emocje na Lato”.

źródło: Zakopiańskie Centrum Kultury

(RKW)