Jakość powietrza
Stopień jakości powietrza Dobra
Legenda
  Bardzo dobra
  Dobra
  Umiarkowana
  Brak danych
  Dostateczna
  Zła
  Bardzo zła
tabelka scrollowana
Czujniki GIOŚ NO2 CO O3 SO2
ul. Sienkiewicza   8.33   391.69   26.52   3.91
- - - - PM2.5 PM10 - - - - - - - -
ul. Sienkiewicza   -   13.66
Czujniki o mniejszej dokładności:
Kamieniec   12.8   15.17
Józefa Piłsudskiego   4.29   5.29
Tytusa Chałubińskiego   2.86   3.54
Zofii i Witolda Paryskich   4.76   6.04
Kuźnice   3.34   4.06
Szkoła Podstawowa w Kościelisku   0.43   0.49
Wszystkie odczyty podawane są w µg/m3
Partner: airly
Czw. 11.08 05:00
Zachmurzenie
10° / 9° pochmurnie
Pt. 14:00
Zachmurzenie
21°
Sob. 14:00
Deszczowo
20°
Nd. 14:00
Deszczowo
20°
Pon. 14:00
Deszczowo
23°
Zdjęcie promujące Zakopane

Zakopane zaczyna się… nad morzem. Udana promocja w Sopocie

Góralska muzyka i oscypki przy sopockim molo, multimedialne prezentacje, premiera najnowszego teledysku Zakopower i przyciągające tłumy wernisaże – to był intensywny dzień oryginalnej promocji Zakopanego w partnerskim mieście nad Bałtykiem. W Sopocie organizatorów: Miasto Zakopane oraz Zakopiańskie Centrum Kultury reprezentowały Wiceburmistrz Miasta Zakopane Agnieszka Nowak - Gąsienica, Dyrektor Zakopiańskiego Centrum Kultury Beata Majcher oraz Dyrektor Miejskiej Galerii Sztuki Lidia Rosińska - Podleśny.

W Sopocie udało się przenieść klimat Zakopanego nad polskie morze, a mieszkańcy i turyści byli zaskoczeni i zachwyceni. Stolica Tatr zachęca w tym roku do odwiedzin hasłem „Zakopane dobre eMOCje” i skutecznie się tymi emocjami dzieli.

Zaczęło się w południe. Spacerowiczów zmierzających w kierunku plaży zatrzymały energetyczne dźwięki góralskiej muzyki. Koncert uwielbianej przez publiczność Hanki Rybki z zespołem porwał widownię przy sopockim molo. A co najważniejsze był najlepszą z możliwych wizytówek odbywającego się w sierpniu w Zakopanem Międzynarodowego Festiwalu Folkloru Ziem Górskich, imprezy, która od ponad 50 lat przyciąga tysiące turystów z kraju i zagranicy.

Zakopane było widoczne w Sopocie niemal na każdym kroku. Dużym zainteresowaniem cieszyły się zainstalowane w sopockich oddziałach Informacji Turystycznej multimedialne urządzenia wyposażone w specjalną aplikację.

Dzięki niej można ]xxxprzeglądać kalendarz organizowanych w mieście wydarzeń, sprawdzić pogodę we wszystkich rejonach Zakopanego i w Tatrach, czy powędrować Szlakiem Stylu Zakopiańskiego. Każdy obiekt ma opis merytoryczny oraz dokumentację zdjęciową, a także kod QR, który po zeskanowaniu poprzez urządzenie mobilne pozwala zgrać niezbędne informacje na telefon.

Otwarcie plenerowej wystawy „Foto z misiem”w sopockim Art Inkubator Park dla wielu było zapewne okazją do sentymentalnych wspomnień. Wystawa została przygotowana w związku z wyjątkowym jubileuszem, gdyż pierwsze wzmianki o tej maskotce pochodzą równo sprzed stu lat.

Biały Miś wpisał się na trwałe w krajobraz Zakopanego i jest jednym ze znaków rozpoznawczych miasta. W tym roku ta kultowa maskotka będzie motywem przewodnim Zakopiańskiego Festiwalu Literackiego. Wystawa w Sopocie to również promocja tej imprezy zaplanowanej na 8- 10 lipca.

Równocześnie odbyła się premiera teledysku do najnowszego singla Zakopower „Widzialne i niewidzialne”, który powstał w rodzinnym Zakopanem przy współpracy z Zakopiańskim Centrum Kultury. Temu wydarzeniu sporo miejsca poświęciły ogólnopolskiej media.

„To kwintesencja tego wszystkiego, co w Zakopanem jest najpiękniejsze i najcenniejsze. Tradycja, folklor, architektura, obcowanie z naturą, ale również historyczne obiekty kulturalne - to wszystko czeka latem na turystów i tworzy Zakopane Dobre Emocje – komentowała dla Gazety Wyborczej Beata Majcher, dyrektor Zakopiańskiego Centrum Kultury.

Ten szczególny dzień Zakopanego w Sopocie zakończył się wernisażem wystawy „Góry - Morze - Morze - Góry" w Państwowej Galerii Sztuki, na której zostały zaprezentowane najciekawsze prace artystek i artystów z Pomorza i Podhala. Odbył się również pokaz filmu "Artyści Zakopiańscy".

Wernisaż przyciągnął tłumy gości i był ważnym wydarzeniem towarzyskim w mieście. Obecni byli Jacek Karnowski Prezydent Miasta Sopotu, Wiceburmistrz Miasta Zakopane Agnieszka Nowak-Gąsienica, Dyrektor Państwowej Galerii Sztuki w Sopocie Eulalia Domanowska, Dyrektor Zakopiańskiego Centrum Kultury Beata Majcher, Dyrektor Miejskiej Galerii Sztuki w Zakopanem Lidia Rosińska – Podleśny.

Kulturalno –turystyczna oferta Zakopanego została bardzo ciepło przyjęta w Sopocie. Tłumy gości, ich reakcje i opinie świadczą, że była to bardzo udana akcja promocyjna . „Dobre emocje zawsze przynoszą dobre efekty” – komentowano.