Jakość powietrza
Stopień jakości powietrza Bardzo dobra
Legenda
  Bardzo dobra
  Dobra
  Umiarkowana
  Brak danych
  Dostateczna
  Zła
  Bardzo zła
tabelka scrollowana
Czujniki GIOŚ NO2 CO O3 SO2
ul. Sienkiewicza   7.64   0   49.49   0
- - - - PM2.5 PM10 - - - - - - - -
ul. Sienkiewicza   -   14.4
Czujniki o mniejszej dokładności:
Kamieniec   -   -
Józefa Piłsudskiego   2.6   3.39
Tytusa Chałubińskiego   2.16   2.82
Zofii i Witolda Paryskich   4.07   5.27
Kuźnice   0.23   0.28
Szkoła Podstawowa w Kościelisku   -   -
Wszystkie odczyty podawane są w µg/m3
Partner: airly
Wt. 08.10 14:00
Zachmurzenie
15° / 11° zachmurzenie małe
Śr. 14:00
Deszczowo
13°
Czw. 14:00
Zachmurzenie
11°
Pt. 14:00
Deszczowo
Sob. 14:00
Zachmurzenie
Nd. 11:00
Zachmurzenie
Zdjęcie promujące Zakopane

Zakopane zaczyna się… nad morzem. Udana promocja w Sopocie

Góralska muzyka i oscypki przy sopockim molo, multimedialne prezentacje, premiera najnowszego teledysku Zakopower i przyciągające tłumy wernisaże – to był intensywny dzień oryginalnej promocji Zakopanego w partnerskim mieście nad Bałtykiem. W Sopocie organizatorów: Miasto Zakopane oraz Zakopiańskie Centrum Kultury reprezentowały Wiceburmistrz Miasta Zakopane Agnieszka Nowak - Gąsienica, Dyrektor Zakopiańskiego Centrum Kultury Beata Majcher oraz Dyrektor Miejskiej Galerii Sztuki Lidia Rosińska - Podleśny.

W Sopocie udało się przenieść klimat Zakopanego nad polskie morze, a mieszkańcy i turyści byli zaskoczeni i zachwyceni. Stolica Tatr zachęca w tym roku do odwiedzin hasłem „Zakopane dobre eMOCje” i skutecznie się tymi emocjami dzieli.

Zaczęło się w południe. Spacerowiczów zmierzających w kierunku plaży zatrzymały energetyczne dźwięki góralskiej muzyki. Koncert uwielbianej przez publiczność Hanki Rybki z zespołem porwał widownię przy sopockim molo. A co najważniejsze był najlepszą z możliwych wizytówek odbywającego się w sierpniu w Zakopanem Międzynarodowego Festiwalu Folkloru Ziem Górskich, imprezy, która od ponad 50 lat przyciąga tysiące turystów z kraju i zagranicy.

Zakopane było widoczne w Sopocie niemal na każdym kroku. Dużym zainteresowaniem cieszyły się zainstalowane w sopockich oddziałach Informacji Turystycznej multimedialne urządzenia wyposażone w specjalną aplikację.

Dzięki niej można ]xxxprzeglądać kalendarz organizowanych w mieście wydarzeń, sprawdzić pogodę we wszystkich rejonach Zakopanego i w Tatrach, czy powędrować Szlakiem Stylu Zakopiańskiego. Każdy obiekt ma opis merytoryczny oraz dokumentację zdjęciową, a także kod QR, który po zeskanowaniu poprzez urządzenie mobilne pozwala zgrać niezbędne informacje na telefon.

Otwarcie plenerowej wystawy „Foto z misiem”w sopockim Art Inkubator Park dla wielu było zapewne okazją do sentymentalnych wspomnień. Wystawa została przygotowana w związku z wyjątkowym jubileuszem, gdyż pierwsze wzmianki o tej maskotce pochodzą równo sprzed stu lat.

Biały Miś wpisał się na trwałe w krajobraz Zakopanego i jest jednym ze znaków rozpoznawczych miasta. W tym roku ta kultowa maskotka będzie motywem przewodnim Zakopiańskiego Festiwalu Literackiego. Wystawa w Sopocie to również promocja tej imprezy zaplanowanej na 8- 10 lipca.

Równocześnie odbyła się premiera teledysku do najnowszego singla Zakopower „Widzialne i niewidzialne”, który powstał w rodzinnym Zakopanem przy współpracy z Zakopiańskim Centrum Kultury. Temu wydarzeniu sporo miejsca poświęciły ogólnopolskiej media.

„To kwintesencja tego wszystkiego, co w Zakopanem jest najpiękniejsze i najcenniejsze. Tradycja, folklor, architektura, obcowanie z naturą, ale również historyczne obiekty kulturalne - to wszystko czeka latem na turystów i tworzy Zakopane Dobre Emocje – komentowała dla Gazety Wyborczej Beata Majcher, dyrektor Zakopiańskiego Centrum Kultury.

Ten szczególny dzień Zakopanego w Sopocie zakończył się wernisażem wystawy „Góry - Morze - Morze - Góry" w Państwowej Galerii Sztuki, na której zostały zaprezentowane najciekawsze prace artystek i artystów z Pomorza i Podhala. Odbył się również pokaz filmu "Artyści Zakopiańscy".

Wernisaż przyciągnął tłumy gości i był ważnym wydarzeniem towarzyskim w mieście. Obecni byli Jacek Karnowski Prezydent Miasta Sopotu, Wiceburmistrz Miasta Zakopane Agnieszka Nowak-Gąsienica, Dyrektor Państwowej Galerii Sztuki w Sopocie Eulalia Domanowska, Dyrektor Zakopiańskiego Centrum Kultury Beata Majcher, Dyrektor Miejskiej Galerii Sztuki w Zakopanem Lidia Rosińska – Podleśny.

Kulturalno –turystyczna oferta Zakopanego została bardzo ciepło przyjęta w Sopocie. Tłumy gości, ich reakcje i opinie świadczą, że była to bardzo udana akcja promocyjna . „Dobre emocje zawsze przynoszą dobre efekty” – komentowano.