Komunikat w sprawie zimowego utrzymania chodników
W związku z trwającym okresem zimowym Burmistrz Miasta Zakopane przypomina wszystkim właścicielom, użytkownikom i zarządcom nieruchomości o ustawowym obowiązku odśnieżania chodników przylegających do nieruchomości zgodnie z art. 5, ust. 1, pkt. 4 Ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz.U. z 2018r. poz. 1454 ze zm.)
Właściciele zobowiązani są ponadto do składowania śniegu na skraju chodnika tak, by nie powodował utrudnień zarówno w ruchu pieszym, jak i kołowym. Zabrania się wyrzucania śniegu i lodu na ulicę.
W przypadku niewywiązywania się z powyższych obowiązków przez właściciela, zarządcę lub administratora nieruchomości upoważnione do tego służby mają możliwość nałożenia kary na osobę winną zaniedbań.
Pamiętajmy, że dbałość o czystość i porządek na terenie Gminy Miasta Zakopane jest nie tylko obowiązkiem władz, ale również mieszkańców. Dlatego apelujemy do Państwa
o należyte wykonywanie ustawowego obowiązku. Miejmy swój udział w utrzymaniu czystości i porządku w naszej Gminie. Dbanie o otaczające nas środowisko będzie z korzyścią dla nas wszystkich, a nasze najbliższe otoczenie będzie naszą wizytówką.