Jakość powietrza
Stopień jakości powietrza Dobra
Legenda
  Bardzo dobra
  Dobra
  Umiarkowana
  Brak danych
  Dostateczna
  Zła
  Bardzo zła
tabelka scrollowana
Czujniki GIOŚ NO2 CO O3 SO2
ul. Sienkiewicza   29.3   0   38.27   0
- - - - PM2.5 PM10 - - - - - - - -
ul. Sienkiewicza   -   25.73
Czujniki o mniejszej dokładności:
Kamieniec   36.2   54.52
Józefa Piłsudskiego   9.26   11.94
Tytusa Chałubińskiego   3.77   5
Zofii i Witolda Paryskich   13.81   19.97
Kuźnice   4.56   5.97
Szkoła Podstawowa w Kościelisku   0.24   0.29
Wszystkie odczyty podawane są w µg/m3
Partner: airly
Pt. 26.04 02:00
Zachmurzenie
-2° / -0° pochmurnie
Sob. 14:00
Deszczowo
Nd. 14:00
Zachmurzenie
14°
Pon. 14:00
Zachmurzenie
19°
Wt. 14:00
Zachmurzenie
21°
Zdjęcie promujące Zakopane

Komunikat dot. odpadów

Urząd Miasta Zakopane przypomina, że w przypadku rozpoczęcia prowadzenia działalności typu handlowego, gastronomicznego, usługowego, stragan, kiosk uliczny, parking, itp., właściciel nieruchomości, na której powstają odpady, zobowiązany jest złożyć deklarację o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi lub dokonać zmiany w już złożonej deklaracji określając ilość odpadów jaka powstanie na nieruchomości.

Zgodnie bowiem z ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach właściciele nieruchomości zapewniają utrzymanie czystości i porządku przez m.in. wyposażenie nieruchomości w pojemniki służące do zbierania odpadów komunalnych oraz utrzymywanie tych pojemników w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym oraz poprzez zbieranie powstałych na terenie nieruchomości odpadów komunalnych i pozbywanie się ich zgodnie z wymaganiami określonymi w Regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Miasto Zakopane i przepisach.

Obowiązek ponoszenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi powstaje za każdy miesiąc, w którym na danej nieruchomości zamieszkuje mieszkaniec lub za każdy miesiąc, w którym na danej nieruchomości powstały odpady komunalne.

Właściciel nieruchomości jest obowiązany złożyć do burmistrza miasta deklarację o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w terminie 14 dni od dnia zamieszkania na danej nieruchomości pierwszego mieszkańca lub powstania na danej nieruchomości odpadów komunalnych.

Również w przypadku zmiany danych będących podstawą ustalenia wysokości należnej opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi lub określonej w deklaracji ilości odpadów komunalnych powstających na danej nieruchomości właściciel nieruchomości jest obowiązany złożyć nową deklarację w terminie 14 dni od dnia nastąpienia zmiany.

Prowadzone są kontrole w przedmiotowym zakresie, a w przypadku stwierdzenia niedopełnienia tego obowiązku Urząd Miasta w drodze decyzji określi wysokość opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, biorąc pod uwagę dostępne dane właściwe dla wybranej przez radę gminy metody, a w przypadku nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, średnią ilość odpadów powstających na nieruchomościach o podobnym charakterze.