facebook instagram youtube
Muzeum Karola Szymanowskiego w willi „Atma” w Zakopanem 
Oddział Muzeum Narodowego w Krakowie 

3 października 2017
godz. 19:00
  










MŁODZI NA 135. URODZINY KAROLA SZYMANOWSKIEGO. TORT WARIACYJNY

Piotr Kowal - fortepian 
Krzysztof Augustyn - fortepian  

w programie: 
Karol Szymanowski 
„wprost” 
Wariacje b-moll op. 3
III  Sonata fortepianowa op. 36
Mazurki op. 50 - zeszyt 1

i „przetwarzany”...

złote myśli z pism kompozytora przypomną 
studenci teorii muzyki z Akademii Muzycznej w Krakowie 

prowadzenie koncertu: 
Małgorzata Janicka-Słysz 
Kurator ds. Programowych „Atmy”

dofinansowano ze środków Miasta Zakopane 
współorganizator: Towarzystwo Przyjaciół Muzeum Narodowego w Krakowie 


WARSZTATY W „ATMIE”

Od Chopina do Szymanowskiego. Warsztaty muzyczne 

4 października (środa), godz. 10.00, 11.15, 12.30

Edukatorzy Oddziału Muzeum Fryderyka Chopina w Żelazowej Woli poprowadzą zajęcia edukacyjne z muzyką na żywo w Muzeum Karola Szymanowskiego w willi Atma w Zakopanem, Oddziale Muzeum Narodowego w Krakowie.

W programie:  Mazurki Fryderyka Chopina i Karola Szymanowskiego

Wstęp wolny, rezerwacja mailowa: agiewont@mnk.pl

Fryderyk Chopin był dla Karola Szymanowskiego mistrzem formy, punktem odniesienia. Obydwaj inspirowali się kulturą tradycyjną i doprowadzili gatunek mazurka na  szczyt doskonałości.  Apoteoza polskości, dziennik duszy Chopina, który komponował je przez całe życie, od prostych miniatur, po rozbudowane, polifoniczne utwory. Chopin podróżując po kraju osłuchał się w polskich tańcach ludowych, które twórczo stylizował. Szymanowski przyznał, iż rozwój polskiej twórczości narodowej bez wpływu Chopina byłby niemożliwy.  Zakotwiczony w Zakopanem, czerpał z idiomu podhalańskiego. Inspirował się dorobkiem kompozytora w zakresie polifonii czy wariacyjności, różnych motywów tematycznych oraz dokonywał zmian m.in. na poziomie języka harmonicznego.

Podczas warsztatów z muzyką na żywo zestawione zostaną  Mazurki  op. 7 nr 1 i op. 30 nr 4 Fryderyka Chopina z Mazurkami op. 50 nr 1 i nr 2 Karola Szymanowskiego.

Wpływy kultury tradycyjnej w dziele romantyka zostaną przywołane również na przykładzie Nokturnu b- moll op. 9 nr 1, w którym słyszymy zarys pieśni Oj chmielu, chmielu, co wprowadzi nas do warsztatu śpiewu białego.  


NAGRODY
REKLAMA